تسمه های نقاله آجدار لاستیکی از دو ترکیب اصلی لاستیک و منجید ساخته شده است. در واقع منجید تار و پود بافته شده بوده و در لایه های میانی تسمه قرار دارد. منجید باعث افزایش استحکام در طول و عرض تسمه می شود. جنس و بافت منجید تاثیر بسیاری بر روی استحکام توان کششی داشته و در این تسمه ها لایه بالایی و پایینی با لاستیک پوشیده شده است. تعداد لایه های منجید با توجه به ضخامت کلی تسمه می تواند حداقل به صورت یک لایه منجید و دو لایه لاستیک باشد. در واقع لایه های منجید باعث افزایش مقاومت تسمه و لایه پوششی لاستیکی باعث افزایش خاصیت مقاوم در برابر سایش و خوردگی تسمه می گردد

مشخصات فنی تسمه نقاله آجدار لاستیکی

تسمه نوار نقاله پارچه ای پلی استری را تسمه EP نیز می نامند که چارچوب آن از بوم پلی استری بافته شده توسط داکرون شعاعی و پلی آمید پود تشکیل شده است. این تسمه ها با سرعت کشش شعاعی کم و توانایی شیارسازی عالی و مقاومت خوب در برابر آب مشخص می شوند. قدرت این تسمه ها در اثر رطوبت ضعیف نمی شود. علاوه بر این، همچنین تسمه نوار نقاله های لاستیکی EP قالب نمی گیرند و از مدول اولیه بالایی برخوردار هستند.

از تسمه نقاله آجدار لاستیکی به دلیل مواد شیمیایی به کار رفته در آن در صنایع معدنی، سنگ، سیمان، فلزات به طور کلی با صنایعی که با مواد دارویی و غذایی سر و کار ندارند استفاده می گردد. تسمه نوار نقاله لاستیکی در دو نوع ساده برای خطوط صاف و به صورت آجدار برای خطوط شیب دار مورد استفاده قرار می گیرد. در تسمه نوار نقاله لاستیکی آجدار با توجه به نوع جنس مواد در تماس با تسمه، آج های تسمه می تواند از 5 تا 15 میلی متر متغیر باشد. به همین علت در برخی تسمه ها با شیب تند از تسمه با پله های T استفاده می گردد. همچنین جهت جلوگیری از ریزش ماده حمل شونده از اطراف تسمه از دیواره کرکره ای در کناره های تسمه استفاده می گردد.

در این نوع تسمه نوار نقاله های EP عملکرد آن ها با کشیدگی کم در جهت تار و تشکیل شیار عالی در جهت پود مشخص می شود. استحکام در شرایط مرطوب کاهش نمی یابد، هیچ کپکی ایجاد نمی شود، مدول اولیه پلی استر زیاد است و می توان ضریب ایمنی کمتری را در نظر گرفت. این تسمه نوار نقاله ها برای انتقال مواد در مسافت های متوسط، طولانی، بار زیاد و شرایط با سرعت بالا مناسب است.

خرید تسمه نقاله آجدار لاستیکی

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تسمه با مشاوران ما در تماس باشید و همچنین میتوانید برای تهیه تسمه نقاله آجدار لاستیکی و انواع تسمه های صنعتی به فروشگاه سیلور بلت مراجعه فرمایید.