ردیف شرح محصول قیمت
1 قیمت تسمه شیاری عرض 5 سانت ضخامت 5 میل تماس بگیرید
2 قیمت تسمه شیاری عرض 12.5 سانت ضخامت 6 میل تماس بگیرید
3 قیمت تسمه شیاری عرض 20 سانت ضخامت 8 میل تماس بگیرید

تسمه شیاری

تسمه های شیاری نوعی از تسمه های انتقال نیرو هستند که انعطاف پذیری بالای تسمه های تخت را با عملکرد بالای تسمه های v شکل در انتقال توان (قدرت) دینامیکی، را باهم ترکیب می کند.

تسمه های شیاری از ترکیبات پلی بوتادین و الیاف مخصوص این صنعت تولید میشوند.

تسمه های شیاری با مشخصه های PH – EPH – PJ -EPJ -PK -PL -PM از هم مجزا می شوند. این مدل تسمه ها (تسمه های شیاری) که از ترکیبات لاستیکی CR و یا پلی اورتان تولید میشوند، در بسیاری از صنایع امروزه کاربرد دارند. تسمه شیاری معمولا از انواع تسمه های انتقال نیرو می باشد و ساختار و شکل آن شباهت زیادی با تسمه های تایمینگ دارد.

 
تسمه شیاری
تسمه شیاری 1
تسمه نوع شیاری

شاخصه های مهم تسمه شیاری

از شاخصه های مهم دیگر این نوع تسمه ها میتوان به:

  • عملکرد بی صدا و بدون لرزش
  • مقاوم بودن دربرابر روغن و حرارت
  • طول عمر مفید بالا
  • ثبات ابعادی
  • کار در سرعت های بالا
  • کارکرد مناسب با پولی هایی با قطر کم، اشاره نمود.

همچنین این تسمه ها در برابر بار یا شوک های لحظه ای و نیز اضافه بار مقاومت خوبی دارند. با پیشرفت تکنولوژی،کارخانجات معروف تولید تسمه در دنیا از جمله OPTIBELT آلمان، MEGADYNE ایتالیا و GATES آمریکا، تغییراتی را در مواد اولیه و تشکیل دهنده تسمه های شیاری ایجاد کردند، که به سبب این موضوع این تسمه ها از ترکیبات لاستیکی CR به نوع پیشرفته EPDM و +EPDM تغییر یافتند. نام کامل این ماده‏Ethylene Propylene Diene Monomer میباشد.

نمای نزدیک تسمه شیاری
تسمه شیاری

انواع تسمه های شیاری

تسمه های شیاری در انواع PM و PL تولید می گردند که در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده است: 

تسمه شیاری PM

تسمه شیاری PM ، یکی از پر کاربردترین انواع تسمه انتقال نیرو و قدرت می باشد. تسمه هایی که به طور کلی تولید و عرضه می شوند یا بر روی نوار نقاله ها به حمل و انتقال اجسام و مواد کمک می کنند و یا در ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه، وظیفه انتقال قدرت و نیرو و گشتاور موتور را به اجزای دیگر دستگاه یا خودرو دارند. تسمه شیاری PM در دسته تسمه های V می باشد که خود زیر مجموعه تسمه های انتقال نیرو هستند.

تسمه های شیاری از جمله PM، نیاز به سرویس کردن و تعمیر مداوم ندارند، نگهداری از آن ها بسیار آسان است. این محصولات در مقابل حرارت و روغن مقاوم می باشند و دمایی حدودا بین منفی 40 درجه سانتی گراد تا 130 درجه سانتی گراد را تاب می آورند. عملکرد تسمه های شیاری در ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه با سر و صدا و لرزش همراه نیست. طول عمر و دوام بالایی دارند که این ابزار را بسیار مقرون به صرفه و کارآمد می کند. این مواد همچنین نسبت به بسیاری از تسمه های دیگر، مواد اولیه ارزان تری دارند و به همین جهت از بسیاری از نمونه های دیگر قیمت پایین تری دارند. یکی از مهمترین مزیت های این ابزار این می باشد که این ابزار نسبت به اکسیداسیون مقاوم هستند و در مقابل رطوبت واکنشی نشان نداده و نمی پوسند و قدرت بالایی دارند. واکنش پذیری این محصولات در مجاورت با دیگر مواد نیز بسیار پایین است.

تسمه شیاری PL

تسمه شیاری PL، از انواع تسمه های V شکل می باشد که خود زیر مجموعه تسمه های انتقال نیرو هستند. تسمه ها یکی از کاربردی ترین ابزار در صنایع مختلف می باشند. کاربرد عمده تسمه شیاری در دستگاه های صنعتی و وسایل نقلیه می باشد که بیشتر منظور وسایل نقلیه سنگین یا اتوبوس ها می باشد. روی تمام سطح تسمه های V، شیاره هایی به همین شکل می باشد که به صورت موازی با هم در تمام طول نوار کشیده شده اند.

کاربرد اصلی تسمه شیاری PL انتقال نیرو از موتور دستگاه صنعتی یا خودرو به سایر اجزای آن می باشد. تسمه شیاری PL مانند سایر محصولات هم رده خود از متریال لاستیک تشکیل شده است که با الیاف مصنوعی دیگری ترکیب شده است. تسمه شیاری PL ضد الکتریسیته ساکن می باشد و در مقابل گرما یا سرما دیدن و روغن ها، مقاومت دارد.

کاربردهای تسمه شیاری

تسمه های شیاری همانند دیگر تسمه ها با هدف انتقال قدرت و حرکت استفاده می شوند. در زیر به چند مورد از تجهیزاتی که از تسمه شیاری برای حرکت در آن ها استفاده می شود اشاره کرده ایم: 

1- انتقال قدرت در دستگاه های صنعتی: مانند انتقال قدرت از موتورها به تجهیزاتی همانند پمپ، فن و کمپرسورها 

2- سیستم های چیلر و خنک کننده: استفاده برای انتقال حرکت از موتور به پره های 

3- خودروها : انتقال نیرو و حرکت موتور به دینام، پمپ ها 

و… 

مزیت های تسمه های شیاری

از مزیت های تسمه شیاری میتوان به:

  • انتقال قدرت یا توان بالاتر
  • انعطاف پذیری بیشتر
  • مقاوم در برابر پوسیدگی و اکسیداسیون
  • مقاوم دربرابر ازن، رطوبت و حرارت، اشاره کرد .

دمای عملیاتی این نوع از تسمه های شیاری از۴۰- تا ۱۳۰+ درجه سانتی گراد میباشد، که به همین سبب این تسمه ها در صنایع خودرو سازی مانند تسمه دینام، کولر و… مورد استفاده قرار میگیرند.

مقطع تسمه های شیاری که به نام تسمه های شیاری V شکل نیز شناخته میشوند شامل تعدادی از شیار های V شکل طولی هستند

که در کنار یکدیگر قرارگرفته و این نوع تسمه را تشکیل میدهند و وجه تمایزشان با تسمه های تایمینگ در همین نوع شیار میباشد (شیار تسمه های تایم عرضی است).

خرید تسمه شیاری

سیلور بت عرضه کننده انواع تسمه صنعتی در تهران است. برای دریافت اخرین قیمت ها و راهنمایی در خصوص خرید تسمه شیاری با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =