تسمه تخت انتقال نیرو

 تسمه انتقال نیرو (Power Transmission Belt) که با نام تسمه تخت/تسمه فلت نیز شناخته میشوند، از انواع تسمه‌های صنعتی هستند که در بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع کاربرد دارند.

تسمه های انتقال نیرو صرفاً وظیفه منتقل کردن نیروی موتور یا گشتاور از بخشی از به بخش دیگر دستگاه را دارند که بواسطه این انتقال نیرو چرخ دنده، غلطک یا فولی دومی به حرکت درآمده و یا باعث درگیری آن قسمت با قطعات دیگر میشود. این تسمه ها بر خلاف تسمه های نقاله معمولاً عرض کمی داشته و گنجایش یا فضایی برای حمل محصولات ندارند ولی در عوض دارای ساختار مستحکمی میباشند که آنها را برای دورهای بالا و مقاومت در برابر نیروی کششی وارد شده مناسب ساخته است. طول این تسمه ها محدودیتی نداشته و در دستگاه های کوچک و بزرگ از چند سانتیمتر تا چندین متر مصرف دارند.

تسمه های انتقال نیرو از لحاظ ساختار میتوانند مانند تسمه های تایمینگ، دنده ای و دارای حرکت گامدار باشند یا تخت باشند و یا اینکه دارای سطح مقطع خاصی به شکل دایره، ذوزنقه و … باشند. محرک حرکتی این تسمه ها غالباً فولی های تخت یا دنده ای بوده که شکل و سطح فولی بطور استاندارد و مخصوص تسمه مربوطه میباشد.

تسمه تخت

 

جنس تسمه های تخت انتقال نیرو 

  • پلی استر

صرف جویی در مصرف انرژی – پایدار از نظر ابعاد- قابل اتصال دو سر تسمه به آسانی با استفاده از چسب مخصوص.

  • پلی آمید 

اکثرا در شرایطی که فشار بیشتری روی پولی ها وجود دارد استفاده میشود- لایه های کششی بسیار مقاوم هستند و می توانند با اضافه بارهای متناوب مقابله کنند – همچنین این نوع جنس مقاومت خوبی در برابر سایش دارد.

  • آرامید

بسیار ساده دو سر آن به هم متصل میشوند- دقت بالای دور بر دقیقه به دلیل ماژول های دقیق انعطاف پذیری- حالت چرم گونه ی این نوع جنس باعث کار کردن این نوع تسمه در موقعیت های کثیف میشود و مشکلی ایجاد نمیکند.

انواع تسمه تخت

یک فرم از این محصول، نوع چرمی آن است. این نوع می تواند دو یا چند لایه باشد و در لایه های میانی آن، منسوج، بافته ها و پلیمرها به کار رفته باشند. از تسمه های تخت چرمی در مواقعی که احتمال سر خوردن زیاد است و سرعت پروسه باید پایین باشد، استفاده می شود.

نوع دیگر، این محصول از جنس لاستیکی است. در این مدل بافته ها و نسوج و رشته ها با لاستیک کاور و پوشیده شده اند. این محصول به خوبی به قرقره می چسبد و کشسانی زیادی دارد.

نوع سوم تسمه تخت بافته شده می باشد. که با توجه به ضخامت می تواند از سه تا دوازده لایه داشته باشد. بافته ها در این مدل می توانند از الیاف کتان یا الیاف مصنوعی باشند. می توانند با لاستیک پوشیده شوند یا پوشیده نشوند.

این محصول سرعت و استحکام متوسطی دارد. نوع چهارم و آخر، تسمه تخت با رشته های طولی می باشد. رشته های طولی از منسوج والیاف کتان یا مصنوعی هستند. این محصول به شکل حلقه می باشد و برای پروسه های سنگین و سرعت بالا بسیار مناسب می باشد. کشسانی این نوع پایین می باشد.

شما میتوانید برای تهیه انواع تسمه تخت انتقال نیرو با مشاوران سیلور بلت درتماس باشید.

ردیف شرح محصول قیمت
1 قیمت تسمه تخت انتقال نیرو عرض 5 سانت ضخامت 5 میل تماس بگیرید
2 قیمت تسمه تخت انتقال نیرو عرض 12.5 سانت ضخامت 6 میل تماس بگیرید
3 قیمت تسمه تخت انتقال نیرو عرض 20 سانت ضخامت 8 میل تماس بگیرید