تسمه کربن دار پلی چاین

تسمه کربن دار پلی چاین، نمونه‌ای از انواع تسمه‌های موجود در بازار است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی مهم این نمونه تسمه، می‌توان به ۴۰ درصد ظرفیت بیشتر نسبت به تسمه‌های دیگر و صرفه جویی بالا در مصرف انرژی اشاره کرد. تسمه‌های کربن دار به دلیل عملکرد خوب و صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تسمه‌ها بسیار با دوام بوده و در برابر مواد شیمیایی، سایش، روغن و سایر آلاینده‌ها مقاوم هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات و کاربردهای این تسمه بیشتر آشنا شویم.

مشخصات تسمه کربن دار پلی چاین

تسمه کربن دار پلی چاین، یکی از پر کاربردترین و مناسب‌ترین تسمه‌ها در صنعت است. از این تسمه برای انتقال قدرت و به حرکت درآوردن قطعه موردنظر استفاده می‌شود. تسمه پلی چاین طول عمر بسیار بالاتری نسبت به تسمه‌های دیگر داشته و با توجه به مقاومت بالا در مکان‌هایی که امکان سایش بیشتری دارد استفاده می‌شود. تسمه‌های کربن دار در برابر آب و مواد شیمیایی و همچنین اسید‌ها بسیار مقاوم هستند. در ساختار تسمه کربن دار پلی چاین همانند دیگر تسمه‌ها از رولیک‌ها و چرخ دنده‌ها استفاده می‌شود.

رولیک‌ها، در ساختار تسمه به صورت رفت و برگشت و همچنین هرزگرد موجود هستند. با استفاده از تسمه کربن دار پلی چاین خرابی در دیگر تسمه‌ها بسیار کاهش پیدا کرده و میزان بارهای اضافی روی دستگاه به حداقل می‌رسد. با توجه به ساختار تسمه‌های پلی چاین می‌توان از آن به راحتی در محیط‌های مرطوب استفاده کرد. با توجه به این قابلیت این نمونه از تسمه‌ها به راحتی قابل شستشو بوده و در برابر آب نیز بسیار مقاوم هستند.

کاربرد تسمه کربن دار پلی چاین

تسمه کربن دار پلی چاین از نمونه تسمه‌های پر کاربرد و بادوام در صنعت است که به دلیلی ویژگی‌هایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تسمه کاربردهای متفاوت و زیادی در صنعت دارد. به دلیل جنس با کیفیت و با دوام تسمه کربن دار پلی چاین می‌توان از آن در انواع ماشین‌های صنعتی‌ای استفاده کرد که در طول روز کارایی بالا داشته و به طور مداوم کار می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم تسمه کربن دار پلی چایناین است که در تولید آن از فیبر کربن استفاده شده است. وجود فیبر در ساختار تسمه باعث افزایش میزان کشش آن تا حد نسبتا زیادی شده است.علاوه بر این فیبر،انعطاف پذیری تسمه پلی چاین را نیز تا حد زیادی بالا می‌برد. از کاربرد‌های دیگر این تسمه می‌توان به انتقال قدرت در موتور اتومبیل اشاره کرد.

سخن پایانی

تسمه‌های زیادی در صنعت موجود هستند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند. در این میان، برخی تسمه‌ها به دلیل عمر طولانی و دوام بالا بیشتر از دیگر تسمه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تسمه کربن دار پلی چاین نیز از نمونه تسمه‌هایی است که در صنعت بسیار مورد توجه بوده و کارایی‌های زیادی دارو. از ویژگی‌های اصلی این تسمه می‌توان به عمر بالا و دوام زیاد آن اشاره کرد. در این مطلب شما را با تسمه کربن دار پلی چاین و ویژگی‌ها و مشخصات آن به طور کامل آشنا کردیم و در ادامه گوشه‌ای از کاربردهای بی شمار این تسمه را نیز ارائه دادیم.